چچ

ارتباط معماری سازمانی با مدیریت «فرآیندهای کسب‌وکار» چیست؟

فرآیندهای کسب‌وکار یا فرآیندهای سازمانی یکی از جنبه‌های مهم معماری سازمانی هر سازمان است که توالی فعالیت‌های منجر به انجام وظایف سازمانی و ارتباط این فعالیت‌ها را با واحدها و پست‌های سازمانی مسئول اجرا، مشخص می‌کنند.

به همین دلیل، شناسایی و مدل‌سازی فرآیندهای سازمانی برای درک و تحلیل و برنامه‌ریزی معماری هر سازمانی ضروری است. هم‌چنین برای مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار، توجه به ارتباط این فرآیندها با سایر عناصر معماری مانند استراتژی، محصولات، خدمات، ساختار، سیستم‌ها و ... لازم است. اما معماری سازمانی را نباید با مدیریت فرآیندهای سازمانی (BPM) یکی گرفت. هیچ‌یک از این دو جایگزین دیگری نیستند و باید در کنار یکدیگر اجرا شوند.

وبینار «مهاجرت به فرآیندگرایی» را ببینید.

آدرس کوتاه شده: